حضرت فاطمه(س) گوهر ناشناخته

زندگی نامه ی حضرت فاطمه (س) :
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٥٧ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

حضرت فاطمه زهرا(س) روز بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه به‌دنیا آمد. ایشان وارث صفات بارز مادر گرامی‌شان خدیجه(س) بودند. در بخشش و بلند نظری و حسن تربیت وارث مادر بزرگوارشان و در سجایای ملکوتی وارث پدر بزرگوارشان، حضرت محمد(ص) بودند. 

نام مبارک آن حضرت، فاطمه سلام الله علیها ست و القاب و صفات متعددی چون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز برای ایشان ذکر شده است. فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده است و علت این نام‌گذاری مطابق با احادیث نبوی آن است که پیروان فاطمه(علیها السلام) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند. 

فاطمه سلام الله علیهادر خانه رسول خدا(ص) بزرگ شدند و با مجاهدات و تلاش پیگیرشان، تحت تربیت رسول مکرم(ص) به مقامات بلند معنوی دست یافتند؛ به‌طوری که در ستایش ایشان چندین آیه قرآنی نازل شد. رسول خدا(ص) به تربیت دختر عزیزشان توجه خاصی داشتند، در فرصت‌های مناسب ابشان را به بی‌اعتنایی به دنیا و ادب و ایثار و حفظ حجاب و ... ترغیب می‏فرمودند و با نصایح گوناگون و امیدبخشیدن به فضل پروردگار و توجه به ذکر و تسبیح الهی به تربیت وی همت می‏گماشتند. پیامبر اکرم(ص) بارها در سخنانشان مقام و موقعیت والای فاطمه(س) را برای مسلمان‏ها بیان کردند و فرمودند؛ «فاطمه سبب خلقت افلاک است و ملائکه الهی در خدمت او هستند. او را اذیت نکنید که اذیت او اذیت من است. فاطمه‌ من، اهل بهشت است و در قیامت از شیعیانش شفاعت می‌کند.» 

همان‌گونه که در آثار و کتاب‌های فراوانی آمده است، فضایل و مناقب فاطمه(س) فراتر از حد شمارش است. ایشان در هر زمینه از امور زندگی، بر تمام زنان عالم پیش‏قدم بودند و گوی سبقت را در ایمان، عبادت، زهد، حجاب و ...، از همگان ربودند و در شوهرداری، ایثار، انفاق، مروت، عدالت و ... سرآمد همه شدند تا در ردیف کامل‌ترین زنان عالم جای گرفتند و به «سیده النساء» ملقب شدند و از دست مبارکشان معجزات زیادی جاری و از سرچشمه علم نخستین و آخرین سیراب شدند.
 :نام، القاب، کنیه‌ها  
نام مبارک آن حضرت، فاطمه (علیها السلام) است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه، نیز ذکر شده است. 
فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می‌باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که: پیروان فاطمه (علیها السلام) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.
زهرا به معنای درخشنده است و از امام ششم، امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که: "چون دخت پیامبر در محرابش می‌ایستاد (مشغول عبادت می‌شد)، نورش برای اهل آسمان می‌درخشید؛ همانطور که نور ستارگان برای اهل زمین می‌درخشد."
صدّیقه به معنی کسی است که به جز راستی چیزی از او صادر نمی شود. طاهره به معنای پاک و پاکیزه، مبارکه به معنای با خیر و برکت، بتول به معنای بریده و دور از ناپاکی، راضیه به معنای راضی به قضا و قدر الهی و مرضیه یعنی مورد رضایت الهی.(1) 
کنیه‌های فاطمه (علیها السلام) نیز عبارتند از ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها و... 
ام ابیها به معنای مادر پدر می‌باشد و رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دخترش را با این وصف می‌ستود؛ این امر حکایت از آن دارد که فاطمه (علیها السلام) بسان مادری برای رسول خدا بوده است. 


 
comment نظرات ()
 
تصویر 1
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٥٥ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
تصویر 2
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٥٤ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
تصویر 3
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٥٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
فاطمه! ای گلواژه آفرینش!
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٥٠ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

فاطمه! ای گلواژه آفرینش!

کجا زبان ما را رسد که وصف تو گوییم و کجا به اندیشه ما آید که ذکرتو آریم، و کجا توان قلم بود که نقش حسن تو نویسد و کدام آینه است‏که درخشش نور تو را بتاباند.

فاطمه! ای بزرگ‏بانو!

ای نام تو، جامع کمالاتت که گویای عصمت آتش‏سوز توست. ای آن که‏دامنت، رسالت‏سردار توحید را پرورد. ای آن که مهر رخت،خورشید فروزان مریم و آسیه و خدیجه را فزونتر است; چرا که‏جهان بانوان را تو سروری. ای آن که شهد شهادت سوزانت را ازچشمه صداقت و اخلاص چشیده‏ای. ای آن که بر گرده گیتی، دوریحانه مصطفی(ص) را مادری، پس نقش‏آفرین کربلای 61 تویی; آری‏تویی. ای آنکه بر در بهشت، نامت نقش بسته است، تو مظهر خشم‏خدایی، تو جلوه‏گاه رضای حقی.

و تو ای نامت، زینت‏آرای آستانه بهشت، تو چه دیدی؟ چه کشیدی که‏جز خدای، خبر ندارد! آن فرشته که تسلیت‏بخش دل آزرده و به‏غم‏نشسته‏ات بود، چه می‏گفت؟ چگونه تسلیتت می‏داد؟

فاطمه! ای دختر رسالت!

ای به حق واصل! ای ناجی شانه‏های در بند بردگی! همه می‏گفتند: این‏دختر رسول خداست، او فرزند رهبر ماست. ولی تو یادگار همسرت‏را از گردنت‏باز می‏کنی، و گردنی را با بهای آن آزاد می‏سازی، چرا که‏مایه مسرت قلب پیامبر است.

فاطمه! ای زایر قبر شهیدان!

تو گلواژه شهادتی. تو بهشتیان را جلوداری. تو مظهر حیایی. چه کسی‏را رسد که فردای قیامت در مسیرت سر بر آرد. ای خلایق! سر فرودآرید! چشم فرو بندید که حیا می‏آید. پس چگونه بود که همین دیروز،آری آن روز که در سوگ بودی، تو را حرمت نداشتند؟ چه کسی درخانه توحید را پاس نداشت؟ چه کسی جمع بهشتیان را پریشان کرد؟تو را پدر، «شافعه‏» خواند چرا که بانوان بهشتی به شفاعت تو دربهشت‏خانه گزینند.
فاطمه! ای واژه خوشبختی!

تو واژه خوشبختی را معنا بخشیدی. تو توحید را خانه‏داری کردی.دستی که چرخ هدایت را می‏گرداند، همو آسیای کوچک خانه‏خویش را برای پخت گرده نانی می‏چرخاند. شاهدش دست پینه‏بسته‏و تاول‏زده است. همو که در کنار خندق برای پدر، گرده نانی می‏برد، وهمو که شمشیر مجاهد مردی چون علی مرتضی(ع) را می‏شوید، و هموکه در دفاع از ولایت و فدک که مظهر افشای دوزخیان و دشمنان‏سامری‏نسب بود، به خطابه می‏نشیند، آری، همو غنچه دامن خویش‏را به سینه می‏چسباند تا از گریه باز ایستد و مهر مادر بچشد.

فاطمه! ای ام‏ابیها!

تو پاره تن پدر بودی. تو را می‏بوسید و تو نیز می‏بوسیدی. می‏بویید، به‏جای خویش می‏نشاند، آخرین وداعش با تو بود و اولین خیر مقدم ازتو. چرا تو عزیزترین مردم برایش بودی؟ آیا چون فقط دخترش بودی!او که دختران دیگر نیز داشت. تو را از بهشت گرفته بود و دامنت‏جایگاه شکوفه‏های سرخ ولایت کبرای حق بود. تو جوابگوی پرسشی‏بودی که دیگران مانده بودند. بازو و پهلویت، نشان از مرزبانی حریم‏ولایت و امامت دارد.


 
comment نظرات ()
 
تصویر 4
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٤۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
بخشى از خطبه زهرا (س) :
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٤٦ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

حضـرت زهـرا(س) در آن سخنزانـى معروفـشان در مسجـد فـرمـودند :
خـداونـد ایمـان را بـراى تطهیـر شمـا از شـرک قـرار داد،
و نماز را براى پاک شدن شما از تکبر،
و زکـات را بـراى پـاک کـردن جـان و افزونـى رزقتان،
و روزه را براى تثبیت اخلاص،
و حج را براى قوت بخشیدن دین ،
و عدل را براى پیراستن دلها،
و اطاعت ما را براى نظم یافتن ملت،
و امـامت مـا را بـراى در امـان مـانـدن از تفرقه،
و جهاد را براى عزت اسلام،
و صبر را براى کمک در استحقاق مزد،
و امـر به معروف را بـراى مصلحت و منـافع همگـانـى ،
و نیکـى کـردن به پـدر و مـادر را سپـر نگهدارى از خشـم ،
و صله ارحام را وسیله ازدیاد نفرات،
و قصاص را وسیله حفظ خون ها،
و وفـاى به نذر را بـراى در معرض مغفـرت قـرار گـرفتـن ،
و به انـدازه دادن تـرازو و پیمـانه را بـراى تغییـر خـوى کـم فـروشـى،
و نهى از شـرابخـوارى را بـراى پـاکیزگـى از پلیـدى ،
و دورى از تهمت را بـراى محفـوظ مـاندن از لعنت،
و تـرک سـرقت را بـراى الزام به پـاکـدامنى ،
و شـرک را حـرام کـرد بـراى اخلاص به پـروردگـارى او ،
بنابـرایـن ، از خـدا آن گـونه که شایسته است بتـرسید و نمیرید، مگر آن که مسلمان باشید،
و خـدارا در آنچه به آن امر کرده و آنچه از آن بازتان داشته است اطاعت کنید،
زیرا که "از بندگانـش ، فقط آگاهان، از خـدا مـى ترسند."( سـوره فاطر آیه28 )  


 
comment نظرات ()
 
تصویر 5
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٤٤ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
سخنی از حضرت فاطمه (س):
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٤٠ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

-«قال فاطمه(ع): خیر النساء ان لا یرین الرجال و لا یراهن الرجال. فقال رسو الهه صلی الله علی و آله: انها منی»
فاطمه زهرا(س) فرمود:
بهترین زنان کسانی هستند که نه آنها مردان را و نه مردان آنها را ببینند.
پس از بیان این جملة از حضرت زهرا(س) رسول خدا(ص) فرمود: فاطمه از من است. 


 
comment نظرات ()
 
تصویر 6
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:۳٩ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
گزیده ای از سخنان خطاب به فاطمه (س) :
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:۳۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

-رسـول خدا(ص) به من گفتند: اى فاطمه هر که بر تـو صلـوات فرستـد، خداوند او را بیـامـرزد و به مـن ، در هـر جـاى بهشت بـاشـم ملحق گـردانـد. ( بهجه ، ج 1، ص 287 )
-پدرم در زمان حیاتش به من فرمودند: هـر که بـر مـن و تـو تا سه روز تحیت و سلام بفرستد، بهشت بر او واجب گـردد. ( همان، ج 1، ص 267)
- فاطمه (س) از پیامبراکرم(ص) نقل کرده اند که فرمودند: این جبرئیل (ع) است که مرا خبر مى دهد: همانا خـوشبخت واقعى کسـى است که على را، در زندگى ام و پس ازمرگم دوست داشته باشد. ( همان، ج 1،ص 271)
- در وقتى که بستر خواب را گسترده بودم ، رسول خدا(ص) بر من وارد شد ، فرمـود:
اى فـاطمه نخـواب مگـر آن که چهار کار را انجـام دهـى: قـرآن را ختـم کنـى، و پیامبران را شفیعت گردانى، و مؤمنیـن را از خود راضى کنى، و حج وعمره اى را به جا آورى. ایـن را فرمـود و شروع به خـواندن نماز کرد، صبر کردم تا نمازش تمام شد، گفتـم: یا رسول الله به چهار چیز مرا امر فرمودى در حالى که بر آنها قادر نیستم آن حضرت تبسمى کردند و فرمودند:
چون قل هو الله را سه بار بخوانى مثل این است که قرآن را ختم کرده اى و چون بر من و پیامبران پیش از من صلوات فرستى، شفاعت کنندگان تو در روز قیامت خواهیـم بود، و چون براى مؤمنیـن استغفار کنى ، آنان همه از تو راضى خواهند شد، و چون بگـویـى: سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر حج و عمره اى را انجام داده اى. (همان ، ج 1، ص 304)
- رسول خدا (ص) بر من گذشت ، در حالى که در خواب صبحگاهى بودم، مرا با پایـش تکان داد و فرمـود: دختـرم بـرخیز شاهـد رزق و روزى پـروردگارت باش و از غافلان مباش . زیرا که خـداوند روزی هاى مردم را بیـن طلوع فجر تا طلـوع آفتاب تقسیـم مى کند. (مسند فاطمه الزهراء، ص 219 )
-پیامبراکـرم (ص) به مـن گفت: بـرتـو باد سخاوت ورزیدن، زیرا کـه سخاوت درختـى از درختـان بهشت است که شاخه هایـش به زمیـن آویخته است ، هر که شاخه اى از آن را بگیـرد او را به سـوى بهشت مـى کشـانـد. ( بهجه، ج 1، ص 266)


 
comment نظرات ()
 
تصویر 7
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:۳۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
جملاتی زیبا در وصف این بانو از زبان نویسندگان غیر شیعه :
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:۳٦ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

شخصیت بی‌مثال فاطمه زهرا(س) آنچنان عالی و متعالی است که نه تنها شیعیان، بلکه غیرشیعیان شیفته و بی‌قرار اویند. جاذبه محبت او به قدری است که آنان را نیز وادار به نوشتن، سخن‌گفتن و کرنش در برابر خویش نموده‌است. به‌طوری که برخی از آنها کتابهای مستقل و جداگانه‌ای در دفاع از وی و تبیین زندگانی پربار او نگاشته‌اند. 
-توفیق ابوعلم ( متفکر و نویسنده اهل سنّت مصری) :
1- فاطمه رضی الله عنها، ضرب المثل کمال و جمال بود و در وجودش ذخایری از انسانیت و مردمی، عفت و بزرگواری، پاکی و هوشیاری، فطانت و آگاهی که امکان داشت بانویی به آنها دسترسی یابد فراهم آمده بود.
2- جان نیرومند فاطمه در قالبی که گنجایش آن را نداشت، جایگزین شده بود.
3- فاطمه ،رضی الله عنها، صاحب اخلاقی نیکو و ملکاتی شریف و طبیعتی نجیب بود. 
4- او تنها دامان پاکی است که ذراری رسول خدا، همه از آنند و تنها زمین طیب و طاهری است که شجره برومند خاندان گرامی پیامبر، در آن روییده، بلکه او پاکترین مادری است که حافظه قرون و اعصار به خاطر می‌آورد.
5-فاطمه زهرا(س) سرور زنان عالم در زمان خود، پاره تن پیمبر، شادی و سرور مصطفی، مام پدر، دختر سرور خلایق- رسول خدا- ابی‌القاسم محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف-، دختری قریشی، هاشمی و مادر حسنین بود... پیغمبر خدا دوستش می‌داشت و اکرامش می‌کرد و مسرورش می‌نمود. افتخاراتش بسیارند؛ زنی صبور، دیندار، نیکوکار، قناعت‌پیشه و شکرگزار خدا بود. 
6- او نمونه والای حسن اخلاق و سلامت طبع بود.
7-او یکی از نخستین سازندگانِ تاریخ اسلام است... و در عظمت شأن و رفعت مقام ارجمند او همین بس که تنها دختر بزرگوار پیامبر بزرگ، صلی الله علیه و سلم، و همسر گرامی امام علی بن ابی‌طالب، کرم الله وجهه، و مادر حسن و حسین است. و در حقیقت، او آرام جان و سرور دل پیامبر خدا بود. زهرا همان بانویی ]است[ که میلیونها آدمی را چشم دل به‌سوی اوست و نام گرامی‌اش بر زبان ایشان است. 
زهرا، آن شهاب نورافشان آسمان نبوت و اختر فروزان فلک رسالت و بالاخره، زهرا آن والاترین بانوی آفرینش ]است[. اما همه این تعبیرات جز بخش اندکی از دنیای فضیلت و شرافت او را آینه‌داری نمی‌کند و جز مختصری از فضایل و مناقب او را نمایشگر نیست، که زهرا دخت رسالت و پرورده دامان وحی است .
8- زهرا را مکان والاتر از آن است که تعبیرات، عظمت او را بازگویند و جمله‌ها نمایشگر قدر و مرتبتش گردند.
ابوسالم کمال الدین محمد بن طلحه بن محمد حسن عدوی قرشی(شاعر و قاضی شافعی ) :
1- همانا او به فضیلت و خلق و خوهایی که از سوی پیامبر منصوص بود مخصوص شده بود و به خصایصی که کلام نبوی به آن تصریح کرده بود برتری داده شده بود و با صفات شرفی که نفسهای پاک و گرانقدر در تک‌تک آنها مسابقه داده بودند متمایز شد... و همراه با فرزندانش داخل در آن عده از کسانی شد که خداوند تعالی آنان را با نزول آیات قرآن کریم مخصوص و وجوب اعتقاد به آنها را لازم کرد.
عبدالفتاح عبدالمقصود( نویسنده معروف اهل سنت و مصری) :
-فاطمه... بر خود لازم می‌دانست که به پا خیزد، دعوت کند، تا می‌تواند بکوشد. او دوش به دوش شوهر مظلومش ایستاد و با زبان که تنها وسیله دفاعش بود به او یاری می‌کرد. با این عمل خدیجه کبری را دوباره نشان می‌داد؛ در این دفاع و کوشش بااخلاص و پررنج تابلوی گذشته را با سایه روشنهای آشکار و خطوط برجسته آشکار می‌کرد. گویا محیط و چهره همان مادر است که نمایان و زنده شده .
سلیمان کتّانی (نویسنده مسیحی ) :
1-فاطمه زهرا(س) مقامی والاتر از آن دارد که سندهای تاریخی و روایتی به‌سوی او اشاره کنند و گرامی‌تر از آن است که شرح حال ‌گونه‌ها به‌جانب وی راهنما باشند. فاطمه(س) را همین چارچوب کافی است که وی دختر محمد(ص) و همسر علی(ع) و مادر حسن و حسین(ع) و بزرگ بانوی جهان است.
زین العرب( بانوی محدث و اهل علم و فضل) :
-فاطمه بتول نامیده شد به سبب بریدن از زنان امت از لحاظ فضل، دین و قدر و منزلت.
دکتر "علی ابراهیم حسن"( استاد تاریخ اسلام دانشگاه قاهره) :
- زندگی فاطمه صفحه‌ای بی‌نظیر از صفحات تاریخ است که در آن رنگ جدیدی از رنگهای عظمت و بزرگی را لمس می‌کنیم. او مانند بلقیس یا کلئوپاترایی که هریک از آن دو برای عظمتشان از کاخهای عظیم و ثروت فراوان و زیبایی بی‌نظیر کمک طلبیده بودند، نیست. او مانند عایشه که شهرتش را به‌واسطه شهامت در رهبری سپاه و به‌میدان‌طلبیدن مردان به‌دست آورده بود نیست. اما ما رو در روی شخصی هستیم که توانست عالم و اطراف را در هاله‌ای از حکمت و جلال فروببرد: حکمتی که مرجع آن کتابها و فلاسفه و علما نیستند و فقط تجارب روزگاری است که سرشار از دگرگونی و حوادث ناگهانی است. و جلال و شکوهی که کمک گرفته شده از قدرت و ثروت فراوان نیست و فقط از خلوص و پاکی نفس است.


 
comment نظرات ()
 
تصویر 8
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:۳٥ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
داستان هایی کوتاه در مورد زندگی این بانو ی گرامی :
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:۳۱ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

-حجاب فاطمه :
پیامبـر اکـرم (ع) همـراه بـا مرد نابینایى به خانه فاطمه(س) آمد، بلافاصله فاطمه(س) خود را کاملاً پوشاند. رسول خدا(ص) فرمود: چرا خود را پوشاندى با ایـن که او تـو را نمى بیند؟ فاطمه (س) فرمـود: اى پیامبر خدا اگر او مرا نمـى بیند، مـن که او را مى بینـم و او بوى مرا حس مى کند پیامبر اکرم فرمود: گواهى مى دهـم که تو پاره دل منى . ( بهجه ، ج 1، ص 274.)
-رسول خدا (ص) ، فاطمه زهرا (س) را به ابوبکر و عمر نداد:
همان اندازه که ازدواج با فاطمه زهرا سیده زنان دو عالم برای امیر مؤمنان علیه السلام خوشحال کننده بود ، برای خلیفه اول و دوم سبب ناراحتی و سرشکستگی شد ؛ چرا که ابتدا خلیفه اول و سپس خلیفه دوم خدمت رسول خدا صلی الله علیه وآله رسیدند و از سرور زنان اهل بهشت خواستگاری کردند ؛ اما پیامبر خدا از آن‌ دو روی برتافت و دست رد به سینه شان زد .
در حقیقت می‌خواست به آن دو بگوید که شما لیاقت این را ندارید که با خانواده رسول خدا رابطه خویشاوندی برقرار کنید ، نه تناسب سنی با حضرت زهرا دارید و نه تناسب ایمانی ، و نه اخلاقی نسبی و ...
از جابر بن عبدالله انصاری، صحابی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) منقول است که: مردی از اعراب- مهاجر که فردی فقیر مستمند بود، پس از نماز عصر از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) طلب کمک و مساعدت نمود. حضرت فرمود که من چیزی ندارم. سپس او را به خانه فاطمه (سلام الله علیها) که در کنار مسجد و در نزدیکی خانه رسول خدا قرار داشت، راهنمایی نمودند. آن شخص به همراه بلال (صحابی و مؤذن رسول خدا) به در خانه حضرت فاطمه (علیها السلام) آمد و بر اهل بیت رسول خدا سلام گفت و سپس عرض حال نمود. حضرت فاطمه (علیها السلام) با وجود اینکه سه روز بود خود و پدر و همسرش در نهایت گرسنگی به سر می‌بردند، چون از حال فقیر آگاه شد، گردن‌بندی را که فرزند حمزه، دختر عموی حضرت به ایشان هدیه داده بود و در نزد آن بزرگوار یادگاری ارزشمند محسوب می‌شد، از گردن باز نمود و به اعرابی فرمود: این را بگیر و بفروش؛ امید است که خداوند بهتر از آن را نصیب تو نماید. اعرابی گردن‌بند را گرفت و به نزد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بازگشت و شرح حال را گفت. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از شنیدن ماجرا، متأثر گشت و اشک از چشمان مبارکش فرو ریخت و به حال اعرابی دعا فرمود. عمار یاسر (از اصحاب پیامبر) برخاست و اجازه گرفت و در برابر اعطای غذا، لباس، مرکب و هزینه سفر به اعرابی، آن گردن‌بند را از او خریداری نمود. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) از اعرابی پرسید: آیا راضی شدی؟ او در مقابل، اظهار شرمندگی و تشکر نمود. عمار گردن‌بند را در پارچه ای یمانی پیچیده و آنرا معطر نمود و به همراه غلامش به پیامبر هدیه داد. غلام به نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و جریان را باز گفت. حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) غلام و گردن‌بند را به فاطمه (علیها السلام) بخشید. غلام به خانه‌ی صدیقه اطهر آمد. زهرا (علیها السلام)، گردن‌بند را گرفت و غلام را در راه خدا آزاد نمود. 
گویند غلام در این هنگام تبسم نمود. هنگامی که علت را جویا شدند، گفت: چه گردن‌بند با برکتی بود، گرسنه‌ای را سیر کرد و برهنه‌ای را پوشانید، پیاده‌ای را صاحب مرکب و فقیری را بی‌نیاز کرد و غلامی را آزاد نمود و سرانجام به نزد صاحب خویش بازگشت

 -رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در شب زفاف پیراهن نویی را برای دختر خویش تهیه نمود. فاطمه (علیها السلام) پیراهن وصله‌داری نیز داشت. سائلی بر در خانه حاضر شد و گفت: من از خاندان نبوت پیراهن کهنه می‌خواهم. حضرت زهرا (علیها السلام) خواست پیراهن وصله‌دار را مطابق خواست سائل به او بدهد که به یاد آیه شریفه "هرگز به نیکی دست نمی‌یابید مگر آنکه از آنچه دوست دارید انفاق نمایید"، افتاد. در این هنگام فاطمه (علیها السلام) پیراهن نو را در راه خدا انفاق نمود

-امام حسن مجتبی در ضمن بیانی، عبادت فاطمه (علیها السلام)، توجه او به مردم و مقدم داشتن آنان بر خویشتن، در عالیترین ساعات راز و نیاز با پروردگار را این گونه توصیف می‌نمایند: "مادرم فاطمه را دیدم که در شب جمعه‌ای در محراب عبادت خویش ایستاده بود و تا صبحگاهان، پیوسته به رکوع و سجود می‌پرداخت. و شنیدم که بر مردان و زنان مؤمن دعا می‌کرد، آنان را نام می‌برد و بسیار برایشان دعا می‌نمود اما برای خویشتن هیچ دعایی نکرد. پس به او گفتم: ای مادر، چرا برای خویش همانگونه که برای غیر، دعا می‌نمودی، دعا نکردی؟ فاطمه (علیها السلام) گفت: پسرم ! اول همسایه و سپس خانواده .


 
comment نظرات ()
 
تصویر 9
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:۳٠ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
شعر 1
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٢٩ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

پدرم گفت پدر جان زن اگر زن باشد                          شیر در خانه ودر کوچه و برزن باشد
پدرم گفت که ای دخت نکو بنیادم                            زلف بر باد نده تا ندهی بر بادم
هدف دشمن سنگ افکن پیشانی ماست            کسب جمعیتش از زلف پریشانی ماست
پدرم گفت که گل از رنگ و لعابش پیداست                و زن مومنه از طرز حجابش پیداست


 
comment نظرات ()
 
تصویر 10
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٢٦ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
شعر 2
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٢٥ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

  من علی ام که خدا قبله نما ساخت مرا
              جز خدا و نبی و فاطمه نشناخت مرا
                              من که یکباره در از قلعه ی خیبر کندم
                                             داغ زهرا به خدا از نفس انداخت مرا


 
comment نظرات ()
 
تصویر 11
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٢۳ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
شعر 3
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٢٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

  گریه کردم عقده دل وا شود اما نشد

        در مدینه گشتم و گمگشته ام پیدا نشد

                    جستجو کردم بسی در بین مظلومان ولی 
   
                                از علی و فاطمه مظلوم تر پیدا نشد!!!


 
comment نظرات ()
 
تصویر 12
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:٢٠ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
کتابشناسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها :
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ۳:۱۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

ـ کرامات حضرت فاطمه معصومه(س)/ سیدعلی حسینی قمی/ نبوغ/ 1381 
ـ اخلاق حضرت فاطمه سلام الله علیها/ محمدمهدی تاج لنگرودی/ ممتاز/ 1382 
ـ داستان زندگی حضرت فاطمه(ع)/ محمدحسین صلواتیان، امیرمهدی مرادحاصل و رضا شیرازی/ پیام نور/ 1383 
ـ زندگانی حضرت فاطمه(ع)/ جمعی از علمای لبنان، حمیدرضا کفاش (مترجم)/ عابد/ 1384 
ـ کوثر عشق؛ زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س)/ اسدالله بقایی/ فرزانه/ 1384 
ـ برترین زن؛ حضرت فاطمه(ع)/ مهدی مرادحاصل، شهرام عظیمی (نقاش)، زهرا شهبازی (ویراستار)/ منادی تربیت/ 1384 
ـ خطبات حضرت فاطمه زهرا(س)/ اقبال حیدر حیدری (مترجم)/ موسسه امام علی (ع)/ 1384 
ـ سرود حضرت زهرا(س)/ آسیه نادری/ مهر امیرالمومنین/ 1384 
ـ بضعه‌الرسول فاطمه زهرا(س)/ آسیه تحویلداران/ نوین پژوهش / 1384 
ـ در فراق فاطمه زهرا(س)/ میرعلی اصغریان سید بیگلو/ میرعلی اصغریان/ 1385 
ـ مهربان سوم حضرت زهرا(س)/ مجید ملامحمدی، محمدحسین صلواتیان (تصویرگر)/ پیام آزادی، کتاب‌های پرنده/ 1385 
ـ دانشنامه شهادت حضرت زهرا(س)/ علی لباف (به اهتمام)/منیر / 1385 
ـ مصائب حضرت فاطمه(ع)/ محمد سهرابی/ آرام دل/1385 
ـ سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا(ع)/ علیرضا خاکپورمقدم/ حضرت عباس‌(ع)/ 1385 
ـ الگوهای رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س)/ حلیمه صفری/ میراث ماندگار / 1385 
ـ بانوی بی‌نشان؛ چگونگی الگوبرداری عملی از حضرت زهرا(ع) در عصر حاضر، 40 داستان از حضرت فاطمه(ع)، اشاره‌ای به مظلومیت صدیقه کبری(ع)/ هادی قطبی/ احمدیه/ 1385 
ـ زهرا(س) مولود وحی/ احمد علم الهدی/ امیرکبیر/ 1385 
ـ بانوی من زهرا(س)/ نادر فضلی/ منیر / 1386 
ـ اخلاق حضرت فاطمه(س)/ محمدمهدی تاج لنگرودی/ دارالکتب/ 1386 
ـ در ستایش فاطمه(س)؛ مروری بر ثناگویی از حضرت صدیقه کبری در محفل ملکوت/ علی کریمی جهرمی/ راسخون/ 1386 
ـ فاطمه زهرا(س) بانوی بهشت/ سیدمحمدحسین مومنی/ دلیل ما / 1386 
ـ ازدواج فاطمه‌الزهرا علیهاالسلام/ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس/ 1386 
ـ حضرت فاطمه زهرا(ع)/ لطیف راشدی و محمدرضا راشدی/ لاهوتیان/ 1386 
ـ معجزات حضرت فاطمه زهرا(ع)/ احمد متوسل/ دارالفکر /1386 
ـ زندگانی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(ع)/ سیدعبدالحسین دستغیب/ دار الکتاب/ 1387 
ـ زندگی حضرت فاطمه(ع)/ محمدرضا رضوانی/ راستین/ 1387 
ـ بانوی آفتاب؛ حضرت فاطمه(س)/ فرشته ارکیا (تصویرگر)، سیدامیرحسین موسوی گرمارودی (شاعر)/ جامعه القرآن الکریم / 1387 
ـ فرهنگ سخنان حضرت فاطمه(ع)؛ نهج الحیاه/محمد دشتی/ دفتر نشر برگزیده / 1387 
ـ نگاهی بر زندگی حضرت فاطمه(س)/ محمد محمدی اشتهاردی/ مطهر/ 1387 
ـ بانوی بانوان حضرت فاطمه زهرا(ع)/ ابوالفضل موسوی گرمارودی/ دلیل ما/1387 
ـ سیره حضرت زهرا(س)/ رضا کریمی/ نسیم حیات/ 1387 
ـ خطبه حضرت زهرا(س)/ ناصر مکارم شیرازی (مترجم)/ مسجد مقدس جمکران/ 1387 
ـ حضرت زهرا(س)/ مهدی وحیدی صدر، فرشته منعمی (تصویرگر)/ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)/ 1387 
ـ خلاصه زندگانی فاطمه زهرا(س)/ سیدجعفر شهیدی/ دفتر نشر فرهنگ اسلامی/ 1387
ـ مقامات حضرت فاطمه(س) در کتاب و سنت/ استاد شیخ محمد سند بحرانی و احمد خوانساری / بوستان کتاب / 1387
ـ گزارش لحظه به لحظه از ازدواج حضرت زهرا(س)/ محمدرضا انصاری/ انتشارات دلیل ما/ 1387
ـ شمیم سیب بهشت/ گردآوری و تنظیم محمدمهدی کافی / انتشارات پیام امام هادی(ع)/ 1387
ـ بانوی آینه‌ها؛ گزیده اشعار شاعران درباره حضرت زهرا(س) / کامران شرفشاهی/ نشر شهر / 1378
ـ بدانید؛ منم فاطمه.../ گروه پژوهش موسسه انتشارات دلیل ما/ 1388
ـ القدیسه فی‌الاحادیث القدسیه/ اسماعیل الانصاری / دلیل ما / 1387


 
comment نظرات ()
 
تصویر 13
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ٢:٥٦ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 


 
comment نظرات ()
 
فراز پایانی زندگانی« ام ابیها»حضرت فاطمه (س) از بیان دکتر علی شریعتی:
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ٢:۱۳ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

فاطمه منبع الهام آزادی و حق‌خواهی و عدالت‌طلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است امروز سوم جماد‌ی‌الثانی است. سال یازدهم هجرت، سال وفات پدر . کودکانش را یکایک بوسید: حسن، هفت ساله، حسین، شش ساله، زینب، پنج ساله و ام کلثوم سه ساله. و اینک لحظه‌ی وداع با علی! چه دشوار است. اکنون علی باید در دنیا بماند. سی سال دیگر! فرستاد “ام رافع” بیاید، وی خدمتکار پیغمبر بود. از او خواست که: - ای کنیز خدا، بر من آب بریز تا خود را شست‌وشو دهم. با دقت و آرامش شگفتی، غسل کرد و سپس جامه‌های نویی را که پس از مرگ پدر کنار افکنده بود و سیاه پوشیده بود، پوشید، گویی از عزای پدر بیرون آمده است و اکنون به دیدار او می‌رود. به ام رافع گفت: ـ بستر مرا در وسط اتاق بگستران. آرام و سبکبار بر بستر خفت، رو به قبله کرد، در انتظار ماند. لحظه‌ای گذشت و لحظاتی ... ناگهان از خانه شیون برخاست. پلک‌هایش را فروبست و چشم‌هایش را به روی محبوبش ـ که در انتظار او بود‌ ـ گشود. شمعی از آتش و رنج، در خانه‌ علی خاموش شد و علی تنها ماند. با کودکانش. 

یاد فاطمه، با عشق‌ها و عاطفه‌ها و ایمان‌های شگفت زنان و مردانی که در طول تاریخ اسلام برای آزادی و عدالت می‌جنگیدند، در توالی قرون، پرورش می‌یافت و در زیر تازیانه‌های بی‌رحم و خونین خلافت‌های جور و حکومت‌های بیداد و غصب، رشد می‌یافت و همه‌ دل‌های مجروح را لبریز می‌ساخت. این است که همه جا در تاریخ ملت‌های مسلمان و توده‌های محروم در امت اسلامی، فاطمه منبع الهام آزادی و حق‌خواهی و عدالت‌طلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است.
. از شخصیت فاطمه سخن گفتن بسیار دشوار است. فاطمه، یک “زن” بود، آن‌چنان که اسلام می‌خواهد که زن باشد. تصویر سیمای او را پیامبر خود رسم کرده بود و او را در کوره‌های سختی و فقر و مبارزه و آموزش‌های عمیق و شگفت انسانی خویش پرورده و ناب ساخته بود. وی در همه‌ی ابعاد گوناگون “زن بودن” نمونه شده بود. مظهر یک “دختر”، در برابر پدرش. مظهر یک “همسر” در برابر شویش. مظهر یک “مادر” در برابر فرزندانش. مظهر یک “زن مبارز و مسؤول” در برابر زمانش و سرنوشت جامعه‌اش. وی خود یک “امام” است، یعنی یک نمونه‌ی مثالی، یک تیپ ایده‌آل برای زن، یک “اسوه”، یک “شاهد” برای هر زنی که می‌خواهد “شدن خویش” را خود انتخاب کند. او با طفولیت شگفتش، با مبارزه‌ی مدامش در دو جبهه‌ی خارجی و داخلی، در خانه‌ی پدرش، خانه‌ی همسرش، در جامعه‌اش، در اندیشه و رفتار و زندگیش، “چگونه بودن” را به زن پاسخ می‌داد. نمی‌دانم چه بگویم؟
فاطمه همسفر و همگام و هم‌پرواز روح عظیم علی است. او در کنار علی تنها یک همسر نبود، که علی پس از او همسرانی دیگر نیز داشت. علی در او به دیده یک دوست، یک آشنای دردها و آرمان‌های بزرگش می‌نگریست و انیس خلوت بیکرانه و اسرارآمیزش و همدم تنهایی‌هایش. این است که علی هم او را به گونه‌ دیگری می‌نگرد و هم فرزندان او را .
خواستم بگویم، فاطمه دختر خدیجه‌ی بزرگ است. دیدم فاطمه نیست. خواستم بگویم، که فاطمه دختر محمد (ص) است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم، که فاطمه همسر علی است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم، که فاطمه مادر حسین است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم، که فاطمه مادر زینب است. باز دیدم که فاطمه نیست. نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست. فاطمه، فاطمه است. 


 
comment نظرات ()
 
اخبار :
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ٢:۱٠ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

همایش «حضرت فاطمه(س)؛ الگوی زن مسلمان» در آلبانی برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه منطقه بالکان، این همایش به مناسبت روز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، به همت بنیاد سعدی شیرازی در تیرانا و پشتیبانی کمیته مطالعات ادیان و مذاهب مجمع جهانی اهل بیت و توسط مسجد اهل البیت برگزارشد.
مفتی‌گری اشکودرا، کمیته مسلمانان، کمیته بکتاشیه، گروه‌های رفاعیه، سایر گروه‌های علوی و بعضی از مدارس اسلامی در برگزاری این همایش مشارکت داشتند.
در این همایش که با حضور گسترده علاقمندان به‌ویژه دختران جوان و زنان محجبه همراه بود و در محل هتل «روزافا» برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از کلام ا.. مجید، «سلیم موچا» رئیس کمیته مسلمانان آلبانی در مورد شخصیت حضرت فاطمه(س) به ایراد سخن پرداخت و گفت: در دین اسلام، حضرت محمد(ص) و اهل بیت او همراه با امام علی(ع)، بهترین الگوی ارزشی و رفتاری هستند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلبانی: 
حضرت رسول(ص) از زمان بعثت نگاه و رویکرد جدیدی را نسبت به زن در جامعه ایجاد کرده و در گفتار و رفتار، احترام خاصی برای زنان به ویژه حضرت فاطمه‌(س) قائل بودند .
وی افزود: در این خانواده، حضرت فاطمه(س) از جایگاه والایی نزد حضرت رسول(ص) برخوردار بود و بر ما لازم است تا از روش و الگوهای رفتاری حضرت فاطمه‌(س) با عنوان الگوی زن مسلمان در زندگی خود بهره کامل ببریم. 
در ادامه خانم «ایریس ماچی» مسئول بخش زنان کمیته مسلمانان آلبانی در مورد شخصیت حضرت فاطمه(س) به عنوان شفیع بهشت و از برترین زنان الهی در کنار حضرت مریم(س) به ایراد سخن پرداخت و گفت: حضرت فاطمه، نمونه‌ای کامل در عبادت، عمل، همسرداری و روابط اجتماعی با دیگران بوده و از افتخارات آن حضرت، داشتن شوهری چون حضرت علی(ع)، فرزندانی چون حسن(ع)، حسین(ع)، زینب(س) و ام‌کلثوم(س) است. 
وی افزود:‌ اسلام، احترام و جایگاه خاصی برای زنان قائل است و ضرورت دارد تا ما هر چه بیشتر رهرو واقعی حضرت فاطمه(س) و مبادی آداب و شرایع دینی و اسلامی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خودمان باشیم.


 
comment نظرات ()
 
نیایش :
نویسنده : کیمیا کلاهدوز - ساعت ٢:٠۳ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ تیر ،۱۳۸۸
 

- سپاس خداى را که شب و روز را به نیروى خود بیافرید و میان آن در به قدرت خود امتیاز بر قرار کرد و براى هر یک از آن دو حدى محدود و مدتى ممدود قرار داد خدائى که بنابر سنت مقدر خود براى بندگان در تأمین وسائل تغذیه و پرورش ایشان هر یک از شب و روز را جاى گزین آن دیگر مى‏سازد و هر یک از آن دو را بدون دیگرى مى‏برد و بر مى‏آورد و مى‏افزاید و مى‏کاهد براى تأمین روزى بندگان و نشو و نماى ایشان شب و روز را جاى گزین یکدیگر مى‏سازد پس شب را براى ایشان بیافریده تا در آن از حرکات خسته کننده و فعالیتهاى آزار دهنده بیاسایند و آن را جامه‏اى ساخته که از به هر آسودن و غنودنش بپوشند تا موجب رفع خستگى و تجدید نیرو و نشاطشان باشد و به آن وسیله به کام دل خود برسند و روز را براى ایشان بینائى بخش و روشنگر بیافریده تا در پرتو آن به تحصیل فضل و احسانش بکوشند و اسباب دست یافتن به روزیش را فراهم سازند و در طلب آنچه رسیدن به نعمت عاجل دنیاشان و درک سعادت آخرتشان در گرو آن است در عرصه زمین خدا روان گردند او به همه این تدبیرها کار ایشان را به سامان مى‏آورد و اعمالشان را مى‏آزماید، و چگونگى احوال ایشان را در اوقات طاعتش و در منازل واجباتش و موارد احکامش همى نگرد. تا آن را که بد کرده‏اند به کیفر عمل خود برساند و آنان را که کار نیک کرده‏اند پاداش نیک دهد.

-  خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست و حسن مصاحبت این روز را روزى ما ساز و از سوء مفارقتش به سبب ارتکاب نافرمانى یا اکتساب گناه کوچک یا بزرگى نگاه‏دار. و بهره ما را از نیکیها در آن سرشار کن، و ما را در این روز از بدیها به پیراى و از آغاز تا انجام آن را براى ما از ستایش و سپاس و مزد و اندوخته و فضل و احسان پر ساز.

- خدایا زحمت ما رابه سبب خود داریمان از گناه بر فرشتگان کرام الکاتبین کم و آسان ساز، و نامه‏هاى اعمالمان را از حسناتمان پر کن و ما را نزد آن فرشتگان به کردارهاى بدمان رسوا مساز.

- خدایا در هر ساعت از ساعات روز بهره‏اى از اعمال بندگانت و نصیبى از شکرت و گواه صدقى از فرشتگانت را براى ما مقرر دار.

- خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست، و ما را در این روزمان و این شبمان و در همه روزهامان موفق دار،براى کار بستن خیر، و دورى از شر، و شکر نعمتها، و پیروى سنتها، و اجتناب از بدعتها و امر به معروف، و نهى از منکر، و طرفدارى اسلام، و نکوهش باطل، و خوار ساختن آن، و یارى حق و گرامى داشتن آن، و ارشاد گمراه، و معاونت ناتوان، و فریادرسى مظلوم.
- خداوندا بر محمد و آلش رحمت فرست، و این روز را مبارک‏ترین روزى قرار ده که در یافته‏ایم، و کامل‏ترین رفیقى که با او همراه شده‏ایم، و بهترین وقتى که در آن بسر برده‏ایم. و ما را از خشنودترین کسانى از جمله خلق خود قرار ده، که شب و روز برایشان گذشته است: شاکرترین ایشان در برابر نعمتهائى که به او ارزانى داشته‏اى. و پایدارترین ایشان به شریعتهایت که پدید آورده‏اى. و خود دارترین ایشان از نواهئى که از آن بر حذر ساخته‏اى.

- خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست بیش از آنچه بر کسى از خلق خود رحمت فرستاده‏اى، و از جانب ما کاملترین و بهترین پاداشى را که به کسى از بندگانت یا یکى از پیغمبرانت از جانب امتش داده‏اى به او پاداش ده. زیرا که توئى بسیار بخشنده نعمت بزرگ و آمرزنده گناه سترک. و تو از هر مهربانى مهربانترى. پس رحمت فرست بر محمد و ال محمد

 

 


 
comment نظرات ()
 
 



انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس